Kateřina Adamcová

Jsem studující pražská naplavenina. Původně (a snad i jednou konečně) z Krkonoš. Chvilku jsem pracovala a žila v Texasu, pak cestovala po Státech a JV Asii. Teď už zase pobíhám po Praze a občas po horách...
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2474x

Kateřina Adamcová

Afriku můžete milovat, nebo nenávidět. Já si vybrala to první.

Marie Imbrová toužila po Africe už jako dítě. Tenkrát jejímu snu nikdo nevěřil. „Místo bot k Vánocům jsem chtěla cestopis Emila Holuba,“ vzpomíná. Na africký kontinent vstoupila až o pár desítek let později – jako žena pověřená velvyslanectvím v Zimbabwe. Dnes žije napůl v oblíbené africké vesnici Tengenenge a v Čechách. Je sběratelkou afrických šperků, propagátorkou tamního umění a vede menší neziskovou organizaci.

10.5.2011 v 10:00 | Karma: 27,31 | Přečteno: 6190x | Diskuse| Společnost

Kateřina Adamcová

Kouzlení už není to, co bývalo...

Počet kouzelnic by se dal v České republice spočítat na jedné ruce. Právě jeden z prstů patří dvaačtyřicetileté Janě Cardové z pražských Modřan. „Jedná se o velice náročné povolání a proto nás je málo,“ vysvětluje.

9.4.2011 v 13:25 | Karma: 9,06 | Přečteno: 1165x | Diskuse| Společnost

Kateřina Adamcová

92letá průvodkyně létá po světě a studuje fyziku

Přečtěte si životní příběh jedné neuvěřitelně vitální ženy. Procestovala téměř celý svět a zažila všechny naše prezidenty. Pamatuje T.G.Masaryka, válku, režim.

15.2.2011 v 10:00 | Karma: 20,35 | Přečteno: 1965x | Diskuse| Společnost

Kateřina Adamcová

Potkala jsem kluka z pasťáku a bylo to láčes

„Proč mají lidi rádi neštěstí jiných?“ „Já nevím, prostě mají, vždycky měli“, odpovídám Máriovi přes chat na Facebooku. Před půl rokem jsem v rukou držela dopis, který poslal „tetě a strejdovi.“ Říká jim tak, přestože nejsou jeho pokrevní příbuzní. Jezdí k nim na prázdniny a Vánoce. Minulý rok je trávil ještě s bráchou, kterého „teta se strejdou“ vychovávali. Ten však spáchal sebevraždu, skočil pod vlak.

16.1.2011 v 10:00 | Karma: 43,94 | Přečteno: 27317x | Diskuse| Společnost

Kateřina Adamcová

Blanka Matragi: Coco Chanel měla Picassa, mě prostě inspiruje Kupka

Z Libanonu do Čech to nemá módní návrhářka Blanka Matragi právě blízko. Jezdí sem dvakrát, výjimečně třikrát do roka. Jednu z návštěv věnovala výstavě nejslavnějšího českého malíře Františka Kupky v hotelu Grund Resort v Krkonoších. Kupka se totiž stal pro návrhářku nevyčerpatelnou studnicí inspirace.

27.11.2010 v 10:00 | Karma: 15,83 | Přečteno: 6612x | Diskuse| Společnost

Kateřina Adamcová

Nejsme ideální rodina

a často to cítím jako handicap, ale jsme lepší než děcák, říká pěstounka čtyř dětí. Jany Lachmanové si na ulici asi nevšimnete. Je to úplně obyčejná matka se čtyřmi dětmi. Pouze její rodina a přátelé vědí, že ty nejmenší dvě má v pěstounské péči. Oba kluci mají z půlky romskou krev, ale v bílé rodině Lachmanových to není podstatné.

13.11.2010 v 11:00 | Karma: 22,83 | Přečteno: 2135x | Diskuse| Společnost

Kateřina Adamcová

Robot se vejde do krabičky od sirek

„Pamatuju si, jak jsem v letadle do Rumunska svíral tu malou krabičku a říkal si, že díky tomu prckovi tam sedím,“ vzpomíná jednadvacetiletý Ondra Staněk z Prahy a ukazuje mi docela obyčejnou krabičku od sirek.

29.10.2010 v 9:00 | Karma: 19,25 | Přečteno: 3544x | Diskuse| Věda

Kateřina Adamcová

Dopis z pasťáku

Tak mám tedy ten 3. stupeň s vycházkami, takže dobrý, ale stejně je to takový na nic, protože furt prší, takže si nemůžu jít na vycházku sám, zakopat si, tak je to celkem nuda. Aspoň že můžu chodit s Denisem z naší skupiny,...

24.9.2010 v 8:30 | Karma: 26,30 | Přečteno: 3472x | Diskuse| Poezie a próza