Dopis z pasťáku

Tak mám tedy ten 3. stupeň s vycházkami, takže dobrý, ale stejně je to takový na nic, protože furt prší, takže si nemůžu jít na vycházku sám, zakopat si, tak je to celkem nuda. Aspoň že můžu chodit s Denisem z naší skupiny,…

 

Píše z pasťáku patnáctiletý Mário v dopise adresovaném „tetě a strejdovi.“ Říká jim tak, i když to nejsou pokrevní příbuzní, ale lidé s širokým srdcem, do kterého se vešla láska ke dvěma cizím dětem, k němu a jeho mladšímu bratrovi.  Pouze je cikánek zajímá. Mário vyrůstal v dětském domově od dvou let společně s bráchou. Ten mladší měl více „štěstí,“ podařilo se mu dostat do náhradní rodiny. Mário měl bouřlivější pubertu - pár vykouřených cigaret, porušení pravidel ústavu a z některých děcáků mažete rovnou do pasťáku a od tamtud se nevrací.

Včera mi od vás přišel dopis, díky fakt pěknej. Jak jsem psal o těch vycházkách, tak asi je teďka v pondělí ztratím, protože jsem se včera nepohodl s paní vychovatelkou. Dost mě to mrzí, ale za chyby se platí…

Dopis se mi dostal do rukou s prosbou, abych zveřejnila Máriovy básničky. Nejde o ukázku hlubokého umění, ale pocitů jednoho kluka, který se snaží pochopit první větší lásku. V pasťáku sice nějaký internet je, ale ti kluci ho moc využívat neumí. Žijí v „bublině“ mimo reálný svět mezi vycházkami a školou, ale nikdo jim pořádně neukáže základní věci - od vyplnění složenky, až po jednoduché využívání internetového blogu.

Taky často myslím na bráchu, chybí mi, i když jsem ho viděl jednou za čas, já ho měl fakt rád, ale nikdy sem ho o tom nedokázal přesvědčit, on byl vlastně jedinej člen z mojí rodiny, (jako myslím moje krev), který mi zůstal a teď nic. Nejhorší na tom je, že jsme na sebe spíš byli takový, že jsme se skoro furt hádali, a že spíš mezi náma bylo to horší než lepší, a nikdy to už nedokážu dát do pořádku, fakt mi chybí

Kluk z pasťáku nemusí nutně znamenat „sígra.“ Občas není moc na výběr. Jen těžko si lze představit svět někoho, koho rodiče nechtěli, brácha mu ve čtrnácti skočil pod vlak a nemáte se ke komu přitulit. Paradoxně vám ani nemá kdo dát pár pohlavků, protože děti se ve výchovných ústavech mlátit nesmějí, ale udělují se jim „trestné body“ a ruší vycházky. U zlobivců, zlodějíčků a nejrůznějších agresivních „fracků“ systém odměn a trestů může zabrat. U kluka, který nezažil rodinný vzor a nemá motivaci, tomu to nepomůže. Odměna – propustka domů, mu jen těžko něco řekne.

Protože jsem to slíbila…

Jsi

Jsi nádherná jak voda čistá,

Bez špíny a nečistot.

Jsi nádherná jak šťastná místa,

Voňavá jak růží dost.

Tvoje rty sladké jako,

Jahody z tvé zahrádky.

Tvoje oči třpytivé, jako stříbrné náramky,

Jsi moje zlato,

Mám tě fakt rád.

Do náručí bych tě chtěl každý den brát,

Jsi jak má duše – kvůli ní žiju,

Jako krásný hrníček, z kterého piju.

Jsi moje láska, mám tě rád velmi,

Pojď ke mně blíž a pusu dej mi.

 

Mám tě rád!

Jsi moje zlato, v ruce ho držím,

Jsi moje naděje, která se množí,

Myslívám na tebe každičkou noc,

Myslívám na tebe pořád a moc.

Jsi moje naděje, co nikdy nezhasne,

Jsi moje opora, co nikdy nespadne.

Tvé krásné oči před sebou mám,

Až zase přijdeš, pusu ti dám.

Tvé krásné rty, sladké jak malina,

Jsi můj sen, co se mnou furt usíná.

Ty jsi můj důvod, proč mít svět rád,

S tebou se nemusím ničeho bát.

 

Navždy spolu!

Ahoj lásko, myslím zas na tebe,

Chtěl bych tě vzít a vzlítnout až do nebe.

Vznášet se v oblacích, jak malé ptáče,

Až na zem přistanem, vzlítnem zase.

Vzlítneme mezi hvězdy,

Šeptám ti do ucha krásný věty.

Nesu tě v náručí, plujeme dál,

Vítr nám na záda vždy krásně vál.

Jsem v ráji sedmém vždy, když jsme spolu,

V náručí držím tě a přistávám dolů.

Vezmu tě za ruku, přitáhnu k sobě,

Koukám ti do očí, pusu dám tobě.

Pak zase odletím na krátkou dobu, jsem tvůj anděl strážný,

A navždy tu budu.

 

Autor: Kateřina Adamcová | pátek 24.9.2010 8:30 | karma článku: 26,30 | přečteno: 3472x
  • Další články autora

Kateřina Adamcová

Angkor Wat je nejkrásnější za svítání

Zvoní budík. Jsou čtyři ráno a venku je ještě tma. Pro vstávání v tuhle nekřesťanskou hodinu máme důvod – východ slunce u nejznámějšího kambodžského chrámu Angkor Wat. Vidět prastarou svatyni za svítání je prý zážitek. Za hodinu vyjde slunce...

4.10.2013 v 10:10 | Karma: 14,40 | Přečteno: 619x | Diskuse| Cestování

Kateřina Adamcová

Nezaplatíš? Neprojdeš!

Vlak z Bangkoku do Kambodži odjíždí v pět ráno. Poslední zastávkou je jeden z nejoblíbenějších hraničních přechodů pro cestovatele mířící k chrámům Angkor Wat. A taky jedno z nejvyhlášenějších míst pro kšefty s vízy a nejrůznějšími podvody. Bez úplatků se prý skoro jistě nedá projít. Uvidíme.

8.9.2013 v 18:00 | Karma: 15,18 | Přečteno: 971x | Cestování

Kateřina Adamcová

Za každou minci jedno přání...

Bylo pod mrakem. Těžký vzduch se lepil na kůži. V Městě andělů, jak místní Bangkoku říkají, prší každý den. Nic zvláštního, je léto. Období dešťů. Hodinová intenzivní sprcha přichází pravidelně odpoledne. Tak tomu aspoň bylo, když jsem andělskými čtvrtěmi procházela já.

16.8.2013 v 10:00 | Karma: 12,05 | Přečteno: 570x | Cestování

Kateřina Adamcová

Kam zmizela řečtina?

Cinkání příborů, skleniček s recinou, vůně čerstvě grilovaných ryb potřených olivovým olejem. Horký letní podvečer občas pročísne slaný vánek od moře. Historické uzounké uličky řeckého Lindosu na ostrově Rhodos nejsou širší než na rozpažení rukou dvou lidí. Díky tomu se dá i v pravé poledne schovat před ostrým středomořským sluncem.

22.9.2012 v 14:10 | Karma: 12,10 | Přečteno: 1162x | Cestování

Kateřina Adamcová

Život na kartu

O americké ekonomické krizi se šušká, píše a diskutuje. Většinou ale z dálky, z tepla domova a s plným žaludkem. Málokdo si ji ale skutečně prožije se vším, co k tomu patří...

4.12.2011 v 11:10 | Karma: 24,52 | Přečteno: 1372x | Ekonomika
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejsem nominována na eurokomisaře, řekla v debatě pro studenty Nerudová

26. dubna 2024  5:42,  aktualizováno  9:52

Přímý přenos Šest kandidátů pro volby do Evropského parlamentu přijalo účast v debatě Zavolíme!, která je...

Tohle je nenávist, řekl o protestech za Gazu Trump. Kampus stále nevyklidili

26. dubna 2024  9:29

Kolumbijská univerzita v New Yorku odložila ultimátum, podle něhož měli protestující propalestinští...

Byl na vozíku, po výměně kyčlí běhá, trénuje na maraton. Pomáhá mu konopí

26. dubna 2024  8:58

Jakub Kryšpín pracoval, dálkově studoval vysokou školu, měl plány do budoucna. Ty ale v roce 2006...

Z mrazu konečně do tepla. Už dnes bude 17 stupňů, o víkendu i přes 20

26. dubna 2024  8:21

Chlad a mráz zřejmě končí. Meteorologové avizují už na pátek teploty přes patnáct stupňů, o víkendu...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2474x
Jsem studující pražská naplavenina. Původně (a snad i jednou konečně) z Krkonoš. Chvilku jsem pracovala a žila v Texasu, pak cestovala po Státech a JV Asii. Teď už zase pobíhám po Praze a občas po horách...