Kateřina Adamcová

Místo, kde krásné vztahy začínají...

2. 01. 2011 10:00:00
Krása je pomíjivá, povrchní, subjektivní. Krásou by se člověk neměl zas tak zaobírat, protože jak se říká – dlouhé vlasy krátký rozum a čím krásnější holka, tím toho má v hlavě méně. Realita, předsudky nebo stereotyp? Všechno. Když na to přijde, každý chce být krásný a obdivovaný a snad raději bude maličko hloupější než ošklivější.

Dostatečným důkazem je internetová seznamka pouze pro krásné – www.beautifulpeople.com. Moderní krasavci a krásky si denně komentují a „oblibují“ fotky a podporují se v tom, že jsou hezčí než zbytek populace. A seznamují se, aby vytvořili dokonalé páry. Přesně jak zní úvodní slova na serveru – Místo, kde krásné vztahy začínají...

„Je to nechutná komunita plná nechutných lidí,“ zněl jeden komentář mého známého krátce po tom, co jsem ho upozornila, že se zkusím na server přihlásit. „Já tam jsem, snad každý chce patřit do seznamu krásných lidí a kdo ne, tak kecá,“ řekla pohledná kamarádka. Přece jenom – být oficiálně krásná je výzva a nebudu lhát, zvědavost mě přemohla.

Nejdříve jsem se musela přesvědčivě infiltrovat. V žádosti vyplnit záliby, do kterých patřila obliba hezkých věcí, fotek, tančení (krásní lidé mají rádi vznešené aktivity). Přiložit fotku a čekat na potvrzující email. Správce serveru mi popřál hodně štěstí a během krušných 48 hodin jsem čekala na verdikt. O tom, zda jsem dostatečně „vhodná“, rozhodovali stálí členové komunity opačného pohlaví. Každým okamžikem se mi zvyšoval raiting – kladné hodnocení krásných mužů z celého světa. Preference mi nebezpečně vzrostly a bylo mi dovoleno nahlédnout do světa krásných. Jací jsou narcisové z beautifulpeople.com?

Myslela jsem si, že jsou daleko hezčí. Nedá se ani napsat „krásnější“, protože se jednalo o běžné holky a kluky. Někteří byli pohlednější a více odhalení, jiní méně atraktivní, a ještě méně zahalení. Oficiálně však prošli hodnocením jiných, podobně pohledných, na beautifulpeople.com. Naštěstí je krása subjektivní a po projetí pár profilů na serveru si říkám, že je to jedině dobře. A inteligence konverzace byla různá, ale upřímně – kdo řeší na sociálních sítích otázky bytí a nebytí?

Úvodní strana serveru je děsivá – plná dokonalých lidí. Realita je jiná a je mi i trochu líto, že je daleko méně perfektní. Nic proti beautifulpeople.com, ale přítele bych si tam asi nehledala. Jedna návštěva na webových stránkách stačí. Profil jsem si zrušila.

Je krása povrchní? A ti, kdo ji prezentují, nosí na čele nálepku stupidity? O touze stát se krásným nebo krásnou dostatečně přesvědčují čísla na serveru. Časopis Reflex přinesl informace, že na beuatifulpeople.com je zaregistrováno zatím 600 lidí, číslo každým dnem roste a Češky slaví úspěch. Stejně Reflex napsal, že více jak dva miliony žadatelů neprošly hodnocením krásy a jejich šance stát se nádherným člověkem nenávratně zmizely.

Autor: Kateřina Adamcová | karma: 12.86 | přečteno: 1843 ×
Poslední články autora