Jak chutná Amerika

Mám ráda český chleba. Vybírám z něho vnitřek, dělám kuličky a kůrku si často nechávám  na konec. Takovým těm sezamem posypaným kouskům se vyhýbám. Dávám přednost klasice – do hněda zabarveném bochníku s křupavou patkou. Dát si ho jen tak k večeři s pomazánkovým máslem a zeleninou.

V Texasu jsem už měsíc. Zvykla jsem si na místní jídlo, které je buď (ne)poživatelně sladké nebo kořeněné a speciálně pálivé. Po nějaké době ve Státech mi už ani nepřipadá barbarské míchat nejrůznější omáčky na domácím hamburgeru (ty jsou mimochodem výborné) a nakonec vše zajíst zmrzlinou. Někteří jedinci zvládnou po desertu i koláč se šlehačkou.

Přijala jsem fakt, že vaření nepatří mezi místní koníček a jako Američan hážu do nákupního košíku mražené obědy za dolar a hlad zaháním ve fast foodech. Těch je naštěstí na předměstí Houstonu jako hub po dešti a vybrat se dá z té nejširší americké domácí kuchyně – od kuřecích hamburgerů po ty plněné steakem. Naštěstí jsou vedle nich díky místnímu multikulturalismu i „zdravější“ čínská a mexická bistra, kde se dá slušně najíst už od jednoho dolaru.

Oblíbila jsem si přecpané regály mexického, latinskoamerického, asijského jídla a dalších surovin z celého světa. Ty mě nepřestávají fascinovat. Vše je samozřejmě vakuované. A není pravdou, že Američané jedí pouze nezdravě. Například Bruce a Misty, o kterých jse psala zde, mi často servírují mezinárodní kuchyni. Už vím, jak se vaří mexické tacos – osmahnutá kukuřičná tortilla se potře krémem z fazolí, přidá se masová směs (trochu připomíná tu karbanátkovou), zelí, rajče a celá placka se přelije dressingem podle chuti. Také jsem ochutnala typické jídlo Lousiany - uvařené krevety, bramboru s máslem a kukuřici, či mexickou obdobu italských lasagní.

Ke všemu však Američané přidávají jako přílohu tousty. Nazývají je chléb, ale tímto pojmenováním urážejí ten český. Z jednoho bílého napěněného plátku udělám sotva kuličky dvě, o křupavé kůrce nemůže být ani řeč a chuť je pořád stejná – podivně nasládlá. Pochutnávají si na “nudném“ toustu s burákovým máslem, se slaným, s čokoládovým, s javorový sirupem a k tomu přikusují kousek slaniny nebo vajíčko.

Texas nabízí tisíce vůní a každý den chutná jinak. O poctivém tmavém chlebu však nemá ani tušení.  Dát si ho jen tak k večeři s pomazánkovým máslem…

Autor: Kateřina Adamcová | středa 27.7.2011 9:00 | karma článku: 19,97 | přečteno: 2122x
  • Další články autora

Kateřina Adamcová

Nezaplatíš? Neprojdeš!

8.9.2013 v 18:00 | Karma: 15,18

Kateřina Adamcová

Kam zmizela řečtina?

22.9.2012 v 14:10 | Karma: 12,10

Kateřina Adamcová

Život na kartu

4.12.2011 v 11:10 | Karma: 24,52